Projektowanie opakowań Łódź

Projektowanie opakowań

Sztuka pakowania odgrywa ważną rolę nie tylko w odniesieniu do przygotowania prezentów, ale także w marketingu. Projektowanie opakowań ma ogromne znaczenie – często przyczynia się do sukcesu danego produktu. W Studiu Kolor tworzymy opakowania, które pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i trafić do określonej grupy klientów, a przy tym gwarantują pełne bezpieczeństwo swojej zawartości.

Projekty graficzne opakowań to nasza specjalizacja. Od wielu lat współpracujemy z firmami z wielu branż, w tym m.in. spożywczej czy dziecięcej, dostarczając im estetyczne oraz funkcjonalne opakowania.

Czytaj więcej

Projektowanie opakowań Łódź – wiemy, jak zrobić to dobrze

Opakowanie każdego produktu łączy w sobie formę, strukturę, materiał, kolor, obraz, typografię i elementy wymagane przez prawo. Proces twórczy musi więc skupiać się na kilku aspektach, by ostateczny efekt doskonale sprawdzał się w przypadku transportu, przechowywania, identyfikacji oraz wyróżnienia danego towaru na rynku. W Studiu Kolor projektujemy opakowania w taki sposób, by klienci sięgali po nie z przyjemnością. Pakiet naszych usług jest kompleksowy – możemy stworzyć opakowanie od zera, ulepszyć już istniejące, przygotować opakowania dla całej serii produktów, dodać nowy wariant do już istniejącej linii lub stworzyć jedynie logo dla danego produktu.

Projektowanie etykiet i opakowań rozpoczynamy od dokładnego poznania wartości marki, a także cech samego produktu. Skupiamy się na najważniejszych zaletach, aby jak najlepiej uwypuklić je na opakowaniu. Następnie przygotowujemy w porozumieniu z klientem koncepcję, której detale będziemy dopracowywać aż do osiągnięcia maksymalnie satysfakcjonujących efektów. Projektujemy opakowania w różnych stylach – nowoczesnym, minimalistycznym, retro, ekologicznym czy luksusowym. Ponadto możemy zająć się również jego produkcją, stosując różne techniki druku. Dbamy o to, by poprzez opakowanie spójnie komunikować wizerunek marki, która stoi za danym produktem, podkreślać jego najważniejsze atuty oraz trafiać do określonej grupy docelowej. Korzystając z naszej pomocy można pozostawić konkurencję ze sklepowych półek daleko w tyle.

Dobre projekty graficzne opakowań – dlaczego są tak ważne?

Popularne powiedzenie mówi, że: „nie należy oceniać książki po okładce”, jednak badania wskazują na zupełnie coś innego. Większość konsumentów (nawet 60-90% w zależności od branży), podejmuje decyzję o zakupie na podstawie wyglądu opakowania danego produktu. Dlatego tak ważne jest, by było ono estetyczne, dopracowane i zgodne z najnowszymi trendami. Projektowanie opakowań musi uwzględniać wszelkie nowinki, które pojawiają się w danej branży, a jednocześnie koncentrować się na tym, by, szata graficzna produktu służyła marce przez długi czas. Dzięki temu konsument szybciej odnajdzie dany towar w gąszczu innych artykułów, łatwiej zaufa firmie, która za niego odpowiada i chętniej dokona zakupu. W naszym studiu wierzymy, że udany projekt opakowania w rzeczywistości wywołuje uczucie podobne do pożądania, któremu trudno jest się oprzeć.